Czym są gwarancje ubezpieczeniowe?
Wadialne gwarancje ubezpieczeniowe są narzędziem, które służy zabezpieczeniu należytego wykonania usługi lub zastępuje złożenie wadium w postaci gotówki. Jest to niezbędny warunek przy przetargach na zamówienia publiczne. Gwarancja jest rodzajem polisy, w której ubezpieczyciel przejmuję ryzyko poniesienie kosztów lub kar związanych z zapisami umowy.
Kto potrzebuje gwarancji ubezpieczeniowych?
Gwarancje stanowią zabezpieczeniu interesów strony zamawiającej w wypadku ewentualnej nierzetelności kontrahenta podczas realizacji umów biznesowych różnego typu. Gwarancje ubezpieczeniowa skutecznie zabezpieczają wszystkie etapy współpracy partnerów. Począwszy od przetargu przez zawarcie kontraktu, realizację umowy jak również w okresie powykonawczym. Zaletą skorzystania z gwarancji ubezpieczeniowej dla kontrahentów jest brak konieczności angażowania środków finansowych, które są niezbędne do płynnego funkcjonowania firmy. Jest to szczególnie istotne kiedy dane wykonawca bierze udział w kilku przetargach jednocześnie.
Jak uzyskac gwarancje ubezpieczeniową?
Procedura uzyskania wadialnej gwarancji ubezpieczeniowej jest niezwykle prosta. Całość procesu można przeprowadzić zdalnie bez wychodzenia z domu. Weryfikacja firmy odbywa się na podstawie kilku podstawowych danych. Po pozytywnej weryfikacji sporządza się certyfikat gwarancji. Następnie jest on dostępny również w formie elektronicznej potwierdzony certyfikowanym podpisem. Jest to honorowana forma zastępująca wadium w wszystkich przetargach objętych ustawą o Prawie Zamówień Publicznych. Cyfrowa forma certyfikatu może być wykorzystana jako załącznik do dokumentacji przetargowej w formie elektronicznej.
Ile kosztują ubezpieczeniowe gwarancje wadialne?
Koszt gwarancji ubezpieczeniowej ustalamy indywidualnie w zależności od wysokości kontraktu, stopnia ryzyka, okresu obowiązywania gwarancji. Dlatego też cena zakupu gwarancji ubezpieczeniowej z sumą zabezpieczenia do kilkudziesięciu tysięcy zł to kilkaset złotych.
Zalety gwarancji ubezpieczeniowych/kontraktowych:
zwiększenie wiarygodności wykonawcy
zmniejszenie ryzyka poniesienia dodatkowych nieprzewidzianych kosztów
brak konieczności „zamrożenia” środków finansowych na potrzeby zabezpieczenia
podniesienie poziomu pewności inwestycji poprzez minimalizowanie ryzyka strat
Gdzie otrzymasz gwarancje ubezpieczeniowe?
Zapraszamy do kontaktu z doradcą centruminplus, który w sprawny sposób przeprowadzi proces weryfikacji i wydania certyfikatu gwarancji ubezpieczeniowej. Obsługujemy powiaty Tomaszów Lubeslki, Lubaczów, Zamość, Jarosław, Przemyśl . Zapraszamy do biura centruminplus Tomaszów Lubeslki, ul. Traugutta 3 lub kontaktu https://centruminplus.pl/kontakt/